Eindelijk mijn eerste gesprek en ik ben trots! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Peters - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn eerste gesprek en ik ben trots! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn eerste gesprek en ik ben trots!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag 3!

Nog een toevoeging op gisteravond. Toevallig hoorde ik een aantal jongens Nederlands spreken dus ik dacht beter, ik kan eindelijk met iemand kletsen.
Wat blijkt komen ze uit Geffen. Gezellig een avondje met ze gekletst en wat gedronken. Toch was dat wel fijn om eindelijk tegen mensen te kunnen praten.

Vanochtend stond ik weer om 8 uur op. Ik was al eerder wakker omdat iemand in mijn kamer al vanaf 7 uur elke 10 minuten aan het snoozen was. Pfff als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan snoozen. Maar goed rond kwart over 8 vond ik het wel tijd om op te staan en naar het ontbijt te gaan.
Ieder morgen staat er een bak vol met croissantjes klaar met jams en verschillende smaken yoghurt waarbij je ook nog kan kiezen wat voor een kellogs je erbij wilt.

Daarna ben ik mij gaan opfrissen en omkleden. Goed.. Wat gaat de dag mij vandaag brengen? Ik had vandaag toch wel mijn eerste dipje met waar ben ik aan begonnen.. Ik heb nog geen 1 normaal gesprek gevoerd met iemand.. Hoe gaat de rest van de 9 dagen eruit zien.
Goed.. Ik heb de draad toch maar opgepakt en ben begonnen aan de route in de buurt van Bloomsbury and Islington. Ik met de metro richting Station of Tottingham coart road. (Eigenlijk valt de underground mij hartstikke mee, zo moeilijk is het niet. Beetje kleuren volgen en je weet waar je moet zijn. Kind kan de was doen). Eenmaal aangekomen werd het een stuk moeilijker. Kaarten lezen kan ik voor geen meter dus hup, ik loop maar weer ergens heen en zie wel waar ik uitkom. Toevallig liep ik gelijk de goede kant op, lucky me.
Als eerste wat ik tegen kwam was de Britisch museum. Nou eerlijk gezegd hou ik niet echt van museums en zit ik snel met mijn concentratie ergens anders. Hier was dat precies hetzelfde... De ingang zag er fantastisch uit, ongelooflijk mooi. Maar daarna al die mummies en geld en sieraden van vroeger etc. Ja sorry maar daar kan ik niet uren van genieten. Na een uur stond ik weer buiten en ben ik verder gelopen naar het Cartoon museum. Puur omdat dit niet gratis was ben ik door gelopen. Ik had geen zin om hier 5,50 pond voor te betalen.
Ik kwam daarna in een straatje met wat kleine boetiekjes waar ik even naar binnen ben geweest en maar gelijk weer uit. Dit was toch niet zo mijn smaak en ben ik verder gegaan met mijn route. Nouja verder met mijn route.. Heb stuk over geslagen omdat op de route wat bezienswaardigheden stonden wat mij niet bepaald leuk leek. Dus kwam ik daarna weer in een ander winkelstraatje. Wat mij niet opvalt dat er veel winkeltjes zijn die lijken op de expo. Leuke kaarten, van de kleine hebben dingetjes en noem maar op.
Ondertussen was het half 2 en begon mijn maag toch wel heel erg te knorren. Opzoek dus naar een plekje waar ik kan eten. Toevallig vrij snel zat er op de hoek een restaurantje waar ze pasta serveerde dus hup ik naar binnen en kon gelijk aan een rafeltje aanschuiven. Ik bestelde lekker een bord spaghetti bolognose. Ik denk dat het binnen 10 minuten wel op tafel stond. Het leuke was dat ze met een schaaltje met kaas aankomen zetten en vragen of je dit wilt. Dan strooien ze het erop en als het niet genoeg is doen ze nog een beetje erbij. Dit zelfde gebeurde met de peper. Nadat het op was heb ik betaald en ben ik verder gegaan richting The Euston road. In deze straat zou The Britisch Libary zijn. Gelukkig vrij snel gevonden en naar binnen gegaan. Was toch stiekem best wel benieuwd hoe groot het zou zijn. Nou kan je vertellen zo'n bibliotheek vind je denk ik nergens! Als je geen plattegrond hebt zou je erin verdwalen zo groot is het! Even daar rond gelopen ben ik toch maar weer verder gegaan hoe warm het ook werd in London. Ik kwam vrij snel uit bij het St. Pancras Renaissance London hotel uit. Pfoe die is groot dacht ik op het eerste moment. Buiten stond een security dus ik dacht trek eindelijk m'n stoute schoenen maar eens aan en vraag of het hele gebouw het hotel is. Wat bleek is dat niet zo het geval. Een gedeelte is het hotel, groot gedeelte een warenhuis en de rest hoort bij het station. Daarna nog tijdje gekletst met die man.
Hij vroeg waar ik vandaan kwam en was verbaasd toen ik zei dat ik uit Nederland kwam. Hij zei dat ik echt een accent hebt uit London. Nou dat was mij toch een compliment. Heb een uur met een big smile over straat gelopen. Mijn dag kon niet meer stuk! Na gedag gezegd te hebben ben ik verder gelopen richting de Pentonville road. Weer zag ik zo'n expo winkel. Ooh liefst zou ik daar alles willen kopen! Nadat ik de straat was uitgelopen kwam ik uit bij Jamie's Italian. Nou weet ik alleen nog niet of dit één van de restauranten is van Jamie Oliver. Maar het zag er wel allemaal goed uit! Vandaar daar ben ik doorgelopen richting Upper street, weer een straatje met allemaal leuke winkels. Ik wil hier niet eens weg! Poh wat kun je hier leuk winkelen zeg! Toen gaf mijn route aan dat ik naar Essex Road moest gaan omdat dat daar blijkbaar ook leuk winkelen zou zijn. Nou sorry tot na mijn volgende afslag heb ik niks leuks meer gezien. Dus maar weer terug richting Upper street. Die heb ik nog beetje bewandeld tot dat mijn voeten er genoeg van hadden. Dus heb ik voor het eerst de dubbel bus gepakt (haha ik weet niet eens hoe zo'n rode bus heet met 2 verdiepingen). Nou mijn bus ging richting Waterloo station dus heb ik een half uur in de bus gezeten tot ik er was. Vanaf daar heb ik de metro gepakt naar Elephant and Castle.
Toen ik eenmaal weer aangekomen was op mijn hostel was ik vrij moe van de wandeling van 8km wat leek op 20km. Ik ben gelijk terug gelopen naar de balie om te vragen of ze toevallig voor 1 nacht (2 augustus op 3 augustus, jawel op mijn verjaardag) alsnog een bed vrij hadden. Op mijn beste Engels dit proberen uit te leggen en te vertellen hoe het zat moest de jongen achter de balie toch best wel hard lachen en kwam alleen met de vraag 'Je bedoeld te zeggen dat je ugraag een bed zou willen hebben op 2 augustus tot 3 augustus?' Uhm ja.. Na mijn hele verhaal was dat de conclusie. Goed na wat informatie te hebben uitgewisseld was dat geregeld en kon ik mijn andere accommodatie cancelen. Hoppa het is gelukt!!
Toen ik een beetje was bijgekomen heb ik de bus gepakt (jawel weer zo'n dubbeldekker) richting Oxford Station en ben ik uitgekomen op Regent's street. Daar heb ik wat gelopen en ben ik naar de Appel Store gegaan. Ooh als je daar niet hebberig van wordt dan weet ik het ook niet meer. Wat een spullen en allemaal even mooi!! Nadat ik klaar was met kwijlen ben ik naar de H&M gegaan om daar een klein beetje te winkelen! Want ik heb korte broeken nodig want het is hier veelte mooi weer en daar had ik niet op gerekend. Daarna ben ik weer terug gegaan richting mijn hostel voordat ik eerst boodschappen gedaan had om iets te drinken en te eten. Ik ben weer in de lounge gaan zitten om m'n eten op te eten. Daarna ben ik aan de bar gaan zitten om te kijken of ik toch maar eens een gesprek kan starten met iemand die Engels spreekt. Hup een Desparados besteld en daarna ben ik aan het praten gegaan met een jongen uit Australië. Hier heb ik heel de avond meer zitten kletsen samen met de barman. Ja hoor het is mij toch echt gelukt! En ze zeiden dat ik toch goed Engels sprak ook al ben ik hier om Engels te leren spreken!

Oh mijn dag kan echt niet meer stuk! Ben weer met stappen vooruit gegaan! Goed dat was mijn dag voor vandaag! Iets intensiever dan ik zelf had voorspeld maar zeker de moeite waard!
Wat ik morgen ga doen is nog maar de vraag en dat zie ik dan wel! Nu in ieder geval weer lekker gaan slapen!

Liefs Ilse!

  • 31 Juli 2014 - 19:29

    Willy Peters:

    Hoi meisje

    Zo'n dubbele bus heet een dubbeldekker hoor niet zo moeilijk dus.
    Jou dag gister was een top dag met een engels gesprek met een australiër, en met de receptionist van je hostel.Fijn dat je daar kunt blijven hoef je tenminste niet voor een nacht te verhuizen.
    Snapte hij niet dat je een nacht bij wilde boeken, en dat terwijl jij het in je beste engels vroeg.
    Mijn collega's vragen dagelijks naar jou vakantie en vinden het erg stoer dat jij daar alleen heen bent gegaan ze vinden je een topper.Leuke jongen die australïër misschien zie je hem vanavond weer kun je weer engels kletsen met hem.Is het druk in de avond bij de bar van het hostel. Zie je nog meer jongeren uit je hostel of zijn die altijd op pad? komen die in de avond niet in de bar van het hostel?
    We app-en wel weer dikke kus en knuffel mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 2663

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: