De dag dat ik naar Londen ga! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Peters - WaarBenJij.nu De dag dat ik naar Londen ga! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

De dag dat ik naar Londen ga!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag 1

04.45
Het is zover! Vandaag is DE dag aangebroken dat ik naar Londen ga!
Mijn koffer en tas zijn ingepakt, de reis kan gaan beginnen. Nog even rustig met papa en mama ontbeten en aan tafel gezeten en gewacht tot het half 6 was.

05.30
Ja! Op naar Eindhoven waar om 08.00 mijn vliegtuig zal gaan vertrekken. De zenuwen vielen op dat moment nog heel erg mee en had vooral zin om te gaan.

Rond half 7 kwamen we aan in Eindhoven. Hup de koffer uit de auto en op naar de het vliegveld waar ik gelijk mijn koffer kon afgeven. Nog even wat koffie gedronken met paps en mams en rond 7 uur vond ik het toch wel tijd worden om naar de douane te gaan.
Daar is dan het moment om afscheid te moeten nemen. Kusje voor paps en kusje voor mams. De tranen zijn gelukkig bespaard (het was wel moeilijk hoor mam om het droog te houden!)
Door naar de bagage controle, dit ging allemaal zonder problemen! Mooi ik mag gaan vliegen! Op richting mijn gate waar eerst nog de paspoort controle was. Toen dat allemaal goed was, moest ik eerst nog even wachten in de gate voor we naar het vliegtuig mochten.
De deuren gingen open en mijn reisje kon nu bijna gaan beginnen! Nog even proberen te zoeken of ik pap en mam zag maar helaas.
Mijn plekje opgezocht in het vliegtuig en de veiligheidsregels werden nog even verteld voor we konden vertrekken. Ja daar gaan we dan! Laat mijn reis maar beginnen! (De zenuwen zijn er ondertussen nu toch echt)

Nu eenmaal in de lucht en ik dit aan het typen ben schud het vliegtuig van links naar rechts en van boven naar onder. Bleh zijn we er al bijna want vind dit echt helemaal niks. Gelukkig is het maar een uur vliegen en voel ondertussen het vliegtuig langzaam aan naar beneden gaan! Fasten in your seatbels! We zijn er bijna!!
Na nog even geslapen te hebben werd ik wakker geschrokken omdat we weer op vaste bodem waren gekomen. Nu het uit vliegtuig, wachten op mijn koffer en op naar Victoria station met de transfer.
Ik heb ongeveer 2 uur er over gedaan om met de bus in Victoria Station te komen, ach heb half Londen nu ondertussen al gezien! Toen ik er eenmaal was ben ik richting de underground gegaan om zo richting Elephant & Castle te rijden. Pohpoh wat een drukte niet normaal!! Maar als nieuwkomer in zo'n wereldstad is het mij wel in 1 keer gelukt om goed te reizen (wel door af en toe te vragen of ik goed zat maar dat doet er niet toe!)
Eenmaal bij Elephant & Castle aangekomen moest ik opzoek naar mijn hostel! Help!!! Na een halfuur rond te hebben gelopen heb ik toch maar mijn navigatie erbij gepakt! En eindelijk ik ben er gekomen, iets te vroeg want mocht pas om 2 uur inchecken maar het was geen probleem dat ik dit eerder deed.

Nadat mijn telefoon weer beetje was opgeladen ben ik met de metro richting Oxford street gegaan. Wow wat een straat, wat een winkels en wat een drukte! Ik kan mij hier wel uren vermaken. Na die 12 dagen heb ik nog niet eens alles gezien.
En zo kwam ik al één van de leukste winkels tegen, de Disney store! Wat is dat toch allemaal schattig en lief. Heb daar zeker bijna een uur rond gelopen. Na 1 kant van de Oxford street gehad te hebben vond ik het wel weer genoeg geweest (onder het mom van mijn voeten doen zeer en ik ben moe) en ben ik weer richting mijn hostel gegaan.
Ik kon nu eindelijk op mijn kamer en mijn koffer daar veilig neerzetten. De kamer ziet er heel goed uit, net zoals de toiletten en de douches. Ja ik kan mij hier wel 12 dagen vermaken!
Rond half 7 ben ik richting de supermarkt gegaan om maar eens eten te halen. Toen het eten op was ben ik in de lounge gaan zitten en een beetje gaan internetten.
Vanavond staat er niet veel op de planning, alleen dat ik maar vroeg richting mijn bed ga want vanochtend was het ook best wel vroeg..

Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet zo goed. Ik denk dat ik Londen een beetje ga ontdekken doormiddel van een wandelroute zodat ik van alles iets mee kan krijgen.

  • 28 Juli 2014 - 21:14

    Willy Peters:

    Gelukkig hielden we het beide droog al koste het wel veel moeite niet te huilen de tranen zaten erg hoog hoor.
    Was blij met je app dat je er veilig was aangekomen en dat je een goede reis hebt gehad. Meteen in het engels de weg gevraagd aan een voorbijganger je eerste lesdag is dus goed verlopen.
    Slaap lekker voor straks en tot morgen dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2667

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: